guaca waka waka

Min mamma har försökt att få mig att gilla avokado i säkert tio år. Och hon har misslyckats varenda gång. Men (!) i somras började jag att uppskatta en riktigt god guacamole och efter det har jag lärt mig att njuta varenda gång jag äter det - oavsett om det är som dipp, om det ska ätas till maten eller om den helt enkelt ska kastas in i munnen på mig!
Efter denna tvärändring (som egentligen inte är så tvär då jag fortfarande hatar att äta bara avokado) finns alltid en påse guacamolemix i skafferiet så att jag ska kunna mosa och mixa ihop min egna dipp. Varför jag skriver det i bloggen vet jag dock inte. Kan bero på att jag inte har mycket annat att skriva, samt att jag snart ska ordna så att jag har lite god guacamole att dippa när jag tittar på några avsnitt Glee! Nam nam.

Med munnen full!


Kommentarer
Postat av: M E R E I

- haha gött!

2011-02-17 @ 17:36:45
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: joss

tycker du påminner om långben här!

2011-02-17 @ 23:55:33
URL: http://josefinemede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0